Antonia Dumitriu la doar 22 de ani este un exemplu strălucit de cum pasiunea și inovația pot transforma o idee într-un business de success. Într-o lume în continuă schimbare, Antonia Dumitriu se dovedește a fi o forță inovatoare în industria modei.
Cu un parcurs impresionant și o viziune clară asupra viitorului, Antonia a reușit să îmbine pasiunea pentru modă cu soluții tehnologice creative prin intermediul business-ului său, Irisphera. Este deja recunoscută că unul dintre stiliștii români care contează, de la doar 18 ani și în acest interviu, vom explora povestea ei, provocările întâmpinate și viziunea pentru viitor.
1. Antonia, ai un parcurs fascinant în industria modei. Poți să ne povestești despre cum a început totul pentru tine?
Totul a început la 16 ani când am avut ocazia să colaborez cu un designer important din România care m-a acceptat ca asistent designer și stilist, iar această experiență a fost esențială pentru mine. La început doar am cărat haine și nu am realizat atunci cât de mult o să mă ajute. Dar, la scurt timp, am reușit să realizez primul meu styling și când am ajuns să fac totul singură foarte bine, am devenit eu director creativ. După această experiență mi-am dat seama că asta este cariera pe care vreau o să o urmez și am decis să urmez cursuri de specialitate în România și apoi la Institutul Marangoni din Milano. Ulterior, am început să-mi construiesc propria echipă pentru a lucra ca și stilist vestimentar.
2. În contextul pandemiei, ai identificat o oportunitate de a inova lumea modei și ai creat Irisphera. Ce te-a motivat să faci acest pas și care au fost provocările întâmpinate în primii ani de activitate?
Pandemia a fost un moment de reflecție pentru mulți dintre noi. Am realizat că era foarte dificil să faci cumpărături online fără să ai ocazia să probezi lucrurile, așa că am creat Irisphera pentru a automatiza procesele de identificare a stilului permițând cumpărătorilor să facă alegeri mai informate și durabile, ajutând în același timp comercianții să reducă returnările și să crească ratele de conversie.
3. Cine este Iris?
Iris este primul manechin modular şi morfologic care se adaptează după înfăţişarea userului în funcţie de profilul acestuia, de măsurători şi de culorile care i se potrivesc. Sistemul nostru de recomandări va şti exact ce să îi recomande din catalogul virtual al brandului, acele produse care i se potrivesc până la urmă şi le poate proba 3D şi realist pe manechinul customizat. Provocările au fost numeroase, mai ales la început, dar am perseverat și am muncit din greu timp de trei ani și jumătate.
4. Cum crezi că se poate promova autenticitatea în modă, o industrie care este adesea influențată de tendințe? De asemenea, ce soluții propui pentru a aborda problemele de sustenabilitate în modă?
Cred că fiecare ar trebui să îmbrățișeze stilul său unic, în loc să se conformeze tendințelor. Moda ar trebui să fie o expresie a identității personale. Impactul industriei modei asupra mediului este foarte mare, deoarece este una din primele 5 industrii cele mai poluante si responsabila de 10% din emisii globale de CO2. În ceea ce privește sustenabilitatea, Irisphera oferă un manechin personalizabil care se adaptează la măsurile și preferințele utilizatorului, ajutând la reducerea risipei în modă prin reducerea ratei retururilor cu 30%.
5. Cine sunt persoanele din spatele Irisphera si care sunt planurile voastre de viitor?
Echipa Irisphera este formată din 11 oameni, dintre care şapte sunt pe zona tehnică. Am muncit foarte mult în ultimii ani pentru a crea conceptul și a atrage investitori care au crezut în ideea noastră și eforturile noastre au fost răsplătite în toamna asta. Irisphera a fost lansată oficial în luna noiembrie și vor urmă noi colaborări în următorele luni: https://app.irisphera.com/app . Să începem testarea serviciilor Irisphera în România, este un proces esențial pentru a ne asigura că produsul nostru este bine primit. Așteptările noastre pentru expansiune sunt mari; cred că putem atinge 1.000 de retaileri și 200.000 de utilizatori în următorii cinci ani, cu potențialul de a crește chiar și mai mult.
6. Poți să ne spui câteva cuvinte despre podcastul Style Arena pe care l-ați lansat de curând?
Cu podcastul Style Arena vrem să creăm conținut care să abordeze subiecte relevante din industria modei și să aducem invitați interesanți care să ne ajute să promovăm autencitatea și ideea că e nevoie să ne acceptăm așa cum suntem pentru a ne pune în valoare unicitatea. Podcastul își propune să susțină tinerele talente, profesioniști, educația și conținutul pozitiv explorând stilul în toate formele sale.
7. Antonia, care este secretul din spatele succesului poveștii tale?
Este important să îți respecți pasiunea, dar disciplina, seriozitatea și organizarea sunt esențiale pentru a depăși provocările și a atinge succesul.
Toate imaginile au fost transmise cu drepturi de publicare de Antonia Dumitriu din arhiva personală.
NO COMMENT