READING

Andreea Tincu: „Eșarfele noastre nu sunt sim...

Andreea Tincu: „Eșarfele noastre nu sunt simple obiecte, ele sunt amintiri”

Distribuie articolul:
Share

Ce înseamnă astăzi feminitatea? Care este materialul cel mai feminin de purtat pe stradă? Sunt întrebări pe care i le-am adresat Andreei Tincu, un designer consacrat pe piața de fashion din România, ale cărei creații ating atât accesoriile, în speță eșarfele, cât și ținutele complete.

Ce m-a făcut să-mi doresc să stau de vorbă cu Andreea Tincu mai mult decât cu alt designer vestimentar a fost specificul colecțiilor sale: o combinație armonioasă între modă și artă, între culoare și formă, între originalitate și… feminitate. Povestea succesului ei nu e desprinsă din filme, ci ascunde multă muncă, o enormă pasiune și o deosebită înțelegere a femeii din zilele noastre.

Când ați știut prima dată că moda este drumul dvs. în viață? A fost un vis din copilărie sau o alegere matură? Cât a durat de la idee până la primul pas în lumea modei?

Mai întâi s-a manifestat ca o pasiune din copilărie și apoi a devenit o alegere matură. Am descoperit moda răsfoind câteva reviste de profil din perioada interbelică; atunci am știut că acesta este drumul meu. Mă fascinau desenele de modă, diferențele dintre ținutele de zi și cele de seară, detaliile surprinzătoare. Primul pas în lumea modei l-am făcut sub forma unei prezentări de modă, la vârsta de 15 ani, în cadrul unui concurs de specialitate (eram elevă la Colegiul Național de Artă Octav Băncilă, Iași). Ideea de a deveni designer a apărut pe la 12 ani.

Câteva cuvinte despre brandul Andrea Tincu: când și cum a început? A început greu sau a mers ca pe roate din prima? Cum s-ar defini în 5 cuvinte spiritul brandului Andrea Tincu?

Nu a fost ușor, dar nici foarte greu, deoarece îmi place ceea ce fac și suntem o echipă de familie foarte unită. În chip oficial, pe acte, afacerea a început în anul 2011. Dar conceptul a prins viață în anul 2007, cu prima prezentare oficială de modă. În anul 2008, am creat Andreea Tincu&Sense, ulterior am preferat să lansăm brandul Andrea Tincu, eu rămânând în continuare și designerul colecțiilor Sense. Au fost câțiva ani dificili, uneori am luat decizii drastice, alteori am riscat, dar, per total, consider că am avut un parcurs foarte ok.

Andreatincu.com

Sunt onorată că am semnat multe dintre ținutele Primei Doamne a României, în diverse ocazii oficiale.  De asemenea, colaborarea cu Paula Herlo este importantă și reușim împreună să gândim proiecte frumoase și folositoare pentru cultura noastră.

Spiritul Andrea Tincu este definit prin creativitate, pasiune, frumos, dragoste și muncă.

Cât de mare e echipa dvs.? Vă ocupați de partea cea mai creativă bănuiesc, adică de „inventarea” modelelor. Cine le croiește practic aducându-le de la stadiul de desen la cel de produs vestimentar gata de îmbrăcat?

Este o echipă formată atât din persoane angajate direct, cât și indirect, prin firmele cu care colaborăm permanent. Pentru crearea eșarfelor, lucrăm trei persoane, picturile le realizăm manual și eu le prelucrez apoi digital pentru a fi trimise în imprimerie.

În ce privește hainele, avem atât personal intern, cât și fabrici unde realizăm prototipuri și serii scurte. Pentru întreținerea site-ului, avem un colaborator, mă refer la partea tehnică și de implementare campanii, iar la promovarea online lucrăm cu o persoană instruită special pentru acest job.

Materialul preferat pare să fie mătasea. De ce tocmai mătase? Ce mesaj transmite femeia îmbrăcată în mătase? Și cum se simte o femeie purtând mătase?

Am învățat sa apreciez mătasea de-a lungul anilor, descoperind că este cel mai frumos dintre toate materialele. Îmi place cum se simte pe corp, îmi place calitatea ei și faptul că este inconfundabilă. O femeie îmbrăcată în mătase se respectă și își iubește corpul. Este sigură pe ea și apreciază calitatea unui produs premium.

Cum se poartă eșarfele Andrea Tincu? Și mai ales cine le poartă? Care este profilul clientei Andrea Tincu?

Avem foarte multe cliente, diferite ca pregătire și pasiuni, dar având în comun dragostea pentru artă, pentru frumos. Eșarfele noastre sunt recunoscute pentru calitatea lor deosebită și pentru designul unic. Avem cliente care ne sună și ne roagă să imprimăm anumite modele indisponibile pe site, doar pentru că au o legătură specială cu ele. Eșarfele noastre nu sunt simple obiecte, ele sunt amintiri.

Despre imprimeurile pline de vibrații și de viață – care este sursa de inspirație? Cât de greu este să creezi, spre exemplu, o rochie din materiale naturale și cu design inovator? Sunt româncele deschise stilului Andrea Tincu?

Da, femeile din România apreciază printurile originale, tiparele noi, formele interesante. Printurile au diverse surse de inspirație, deoarece universul imaginației este infinit. Nu este ușor și nici ieftin să lucrezi cu materiale naturale. În schimb, la final, sunt fericită atunci când primesc mesaje de la cliente fericite, mulțumite de alegerea făcută.

Ce înseamnă astăzi feminitate și care sunt secretele feminității – cum o putem exprima cu ajutorul vestimentației?

Femeile de astăzi știu ce vor. Feminitatea este o calitate aparte, care ne aparține exclusiv. Să poți fi feminină fără să pari banală este o provocare pe care multe femei o câștigă astăzi fără probleme. Un secret ar fi să te bucuri la orice vârstă de feminitate și să îți respecți propriul corp, așa cum este normal.

Când ați simțit că s-a produs cea mai mare și rapidă schimbare în lumea modei din ultimii 20 de ani? Care ar fi provocările unui business dedicat artei vestimentare? Cât de diferită este industria de fashion din România față de cea internațională?

Andreatincu.com

În momentul în care tinerii au decis că cel mai important în modă este confortul. Atunci, lumea modei s-a modificat radical. Un business dedicat modei este un business care are mult de lucru, unde, uneori, calculele de acasă nu se potrivesc cu cele de afară, unde există dăruire, dar și multe riscuri. Industria noastră vestimentară nu are o piață ața de diversă precum alte țări. La noi, drumul a fost mai greu din cauza comunismului. Acum sunt multe branduri similare cu cele din Vest, însă puterea de cumpărare în România este mai mică în industria vestimentară. În ceea ce privește creativitatea, stăm foarte bine.

Care este cel mai mare succes pe care l-ați trăit ca designer vestimentar? Și care este cel mai mare vis pe care îl aveți în această postură? Ce-i trebuie unui designer de fashion ca să cunoască afirmarea?

Cel mai mare succes este faptul că am reușit să creez un brand de eșarfe pornind de la doar cinci modele și ajungând la un număr mare de creații, de la o piață formată din câteva persoane, la mii de femei care cumpără eșarfele Andrea Tincu, inclusiv corporații de top din România pentru care realizam design exclusivist. Tot ce am visat cumva s-a împlinit. Actualmente, unui designer cred ca ii trebuie puțin noroc, mult sprijin și să lucreze la început sub o umbrelă sigură, respectiv un brand serios, unde să învețe meserie.

Un sfat (sau două-trei) pentru a arăta bine îmbrăcată pe stradă.

Să porți ceea ce îți place și doar acele haine în care te simți bine. Dacă ești indecisă, alege piese simple, calitative și limitează-te la câteva culori de bază. Învață să iubești moda și să experimentezi treptat tendințe noi.

Imaginile au fost trimise de Andreea Tincu din arhiva ei, cu drept de publicare.

Comentarii

Absolventă a Facultății de Științe Politice și Administrative (Universitatea București), Andreya Oti a urmat masteratul de Comunicare și Relații Publice (SNSPA), dar adevărata împlinire și-a găsit-o ca redactor de carte și de articole online. În prezent este redactor de carte pentru copii la editura All și asigură direcția de comunicare a editurii Vremea. În același timp, din 2015 activează drept redactor al revistei de mobilă și design Magmob.ro, prilej de a îmbina pasiunea pentru amenajări interioare cu ușurința mânuirii cuvântul scris. Interesată de tot ce înseamnă noutate și creativitate în domeniul designului, consideră că numai ̈frumusețea va salva lumea ̈ – mai ales atunci când frumusețea capătă funcționalitate.

RELATED POST

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share